Word sponsor

Waarom zou je? Heb je daar wat aan? Brengt het wat op? Wat is de ‘return on investment’, zoals dat zo fraai in managementjargon wordt verwoord? Vragen die mensen zich vast stellen wanneer ze door het zoveelste goede doel worden benaderd om hun initiatief, vereniging of stichting te steunen. Het antwoord is niet altijd voorspelbaar, maar we zijn ervan overtuigd dat sponsoring van Natuur.Boven-Schelde ook voor jou een interessante investering kan zijn.

Natuurpunt is immers meer dan een natuurvereniging. Het is een gedreven groep, geëngageerde mensen die elkaar regelmatig zien met natuur als bindmiddel. En wanneer Natuurpunters elkaar ontmoeten, gaat het gesprek niet enkel over de Levendbarende hagedis, het Echt geoord veenmos of de Kleine spinnende watertor die ze net zagen, maar komen ook de gewone dingen des levens aan bod: 'Ken jij iemand die onze meidoornhaag zou kunnen snoeien? Waar heb jij je zonnepanelen gekocht? Enig idee waar we ecologische bouwmaterialen kunnen kopen? Tips voor een goeie verrekijker?’ En meestal is er wel iemand in de groep die kan doorverwijzen, niet zelden naar winkels of bedrijven die ze zelf hebben leren kennen via een advertentie in de Groenlink. Ons kent ons. Mond-aan-mond-reclame, op basis van eigen ervaringen.

"Ja, ’t zal wel", zegt de kleine middenstander dan. "Promopraatje, gladde reclamebabbel om mij centen afhandig te maken". Niet echt. Wanneer ik door de Groenlink blader, dan merk ik dat ik mijn autobanden bij één van onze sponsors laat vervangen, mijn optisch materiaal heb ik bij een andere adverteerder gekocht en bij nog een andere wip ik regelmatig binnen voor een Coupe Brésilienne of een Kriek. Ook ons tijdschrift wordt gedrukt door een adverteerder en een aantal bestuursleden kocht hun zonnepanelen bij … één van onze sponsors. Gewoon, omdat het één plezier het ander waard is. Voor de meesten betaalt een advertentie zich dan ook heel snel terug. Niet vergeten dat het afdelingstijdschrift een oplage heeft van ongeveer 1.200 exemplaren en dat ‘ons boekje’ vier keer per jaar verschijnt. Vast voldoende reden om ook jou over te streep te trekken.

Toegegeven: niet voor elke zaak is de Groenlink een geschikte advertentieplek. Een producent van pesticiden of een dealer van Hummers, zal in ons lezerspubliek mogelijk maar weinig potentiële kopers vinden. Bio-voedsel, tuinaanleg, outdoor kledij, avontuurlijke reizen, ecologische bouwmaterialen, ethisch bankieren, zonnepanelen, zwemvijvers, landelijke bed & breakfast, tuincentra, boekenwinkels, isolatiematerialen…: dit zijn zondermeer producten waarvoor wij je een uitstekend doelpubliek kunnen bieden. 

De concrete tarieven voor advertenties in de Groenlink vind je in dit pdf-bestand, maar er is meer. Nu en dan organiseert Natuur.Boven-Schelde grote evenementen zoals de Nacht van de Vleermuis. Hiervoor wordt heel wat promo gemaakt via een huis-aan-huis folder. Wil jij jouw advertentie op deze folder? Dat kan. Of heb je andere ideeën over hoe jouw bedrijf onze afdeling zou kunnen ondersteunen, neem dan contact op met guy.huylebroeck@skynet.be. We zien alvast vol vertrouwen uit naar een succesvolle samenwerking.

U bevindt zich hier: